شکایات
ثبت شکایات 195
در راستای افزايش رضايت مشتريان زيرمجموعه هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از طريق ارتباط با مشترکين نهايي، سامانه پاسخگويي 195 در آذر ماه سال 1392 به دستور مقام عالي وزارت راه اندازي گرديد. كليه مشتركين گرامي ميتوانند با مراجعه به سايت www.195.ir يا تماس با تلفن گوياي 195 يا شماره پيامك 600195 و يا آدرس پست الكترونيك 195@ict.gov.ir ،درخواست ملاقات با مقام عالي وزارت، درخواست، شكايت، انتقاد، پيشنهاد يا تشكر خود را در خصوص خدمات ارائه شده زيرمجموعه هاي اين وزارتخانه ( سازمان ها و شركتهاي ذيربط ) كه داراي مشترك و كاربر نهايي ميباشند ثبت نمايند.
مراحل و فرايند ثبت و پيگيري درخواست در اين سامانه به شرح ذيل مي باشد:
- ثبت درخواست در سايت و ارسال كد رهگيري بر روي تلفن همراه ثبت كننده درخواست.
- ارجاع درخواست، بر اساس اطلاعات اوليه به مبداء رسيدگي كننده شامل: زير مجموعه هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات (مانند اپراتورها، شركت هاي اينترنتي، دفاترپستي و ....)
- ارجاع درخواست براي رسيدگي به واحد تخصصي/ بازرسي سازمان مربوطه در صورت عدم ارايه پاسخ نهايي بعد از گذشت 14 روز در سامانه يا درخواست تجديد نظر حداكثر ظرف مدت 3 روز پس از پاسخ نهايي.
- ارجاع درخواست به بالاترين مقام سازمان تابعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در صورت ثبت تجديد نظر دوم يا عدم ارايه پاسخ نهايي پس از مدت مقرر.
- رسيدگي نهايي و صدور راي توسط كميته حل اختلاف در صورت درخواست تجديد نظر دوم.
*تارنماي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به آدرس www.ict.gov.ir و سامانه 195 به آدرس www.195.ir به صورت تمام وقت در دسترس مي باشد.
*اطلاعات خصوصي تكميل كنندگان فرم هاي الكترونيكي محرمانه تلقي شده، حفظ و صيانت خواهد شد.